Barion Pixel

Csakrameditáció

A Chakra Dhyana, avagy Csakrameditáció egy ősi, legalább 5 ezer éves indiai meditációs technika.

 

A csakrák az energiatesten elhelyezkedő energiaörvények. Az emberi test nemcsak anyagból, hanem egyéb, szubtilisabb rétegekből tevődik össze, úgymint a mentális test, karma-test, bölcsesség-, és üdvösség-test. Ezen rétegek közé tartozik a prana, vagy más néven az energia-test, ami magába foglalja a különböző csakrákat és nádikat (energiacsatornák). E csakrákon és nádikon keresztüláramlik a Kundalini néven ismert rejtett energia, ami az áramlása révén megrezegteti azokat. Az ezen burokban történő energiaáramlás hatással van az összes többi burokra, ami végül kialakítja az egészséges testben és elmében az áldás és béke állapotát.

Ha nem megfelelő az életstílus, helytelenek az étkezési szokások, és/vagy a nézőpontok tévesek, akkor ezek az energiaközpontok beszennyeződnek. Ez az energiaközpontokban létrejövő zavar pedig hatással van az egyénre fizikailag, mentálisan, érzelmileg és spirituálisan. A negatív gondolati minták negatív élethelyzeteket teremtenek. Így, a Chakra Dhyana nem pusztán egy, a lágyabb dimenziók aktiválására irányuló gyakorlat, hanem segít egy egészségesebb elme kialakításában is, ami elengedhetetlenül fontos az egészségesebb és boldogabb élet megteremtésében.

A Chakra Dhyana napi gyakorlása segít aktiválni az energiaközpontokat. Ezen csakrák aktiválásának fizikai hatása is van, hiszen ez serkenti az agy különböző területeit, ami pedig egy holisztikusabb életszemlélet kialakulásához vezet. A Kundalini energia felébred és keresztüláramlik ezeken a csakrákon. Ez energetizálja az egész energia-testet, az energia-test pedig közvetlenül energetizálja a fizikai testet.

 

Végezd minden nap ugyanakkor és ugyanott, 21 alkalom után jó napi szokássá tud válni. Kitűnő napindító gyakorlat.

 

HOGYAN ALKALMAZD

A Chakra Dhyana három lépésből áll: az energiaközpontok misztikus ábráira (yantra) való koncentráció, szótagok (mantrák) kimondása a csakrák aktiválása érdekében, és a megfelelő, egyenes hátú ülőhelyzet (ászana).

Üljetek egy kényelmes pózban, ami lehet sarokülés, törökülés, vagy nyújtott lábú ülés (utóbbinál nincs keresztben a láb). A hát végig maradjon egyenes. A tenyereiteket helyezzétek rá a combotokra, felfelé nézve, a térdhez közel úgy, hogy közben az ujjaitokat csin mundrába (mutató- és hüvelykujj összeér) helyezitek. Csukott szemmel vizualizáljátok az adott csakrát és színét, és mondjátok ki az ahhoz tartozó mantrát, amikor a zenében is elhangzik.

 

Csakrák szanszkrit/magyar nevei, elhelyezkedésük, színük, és mantrák a rövidebb/hosszabb verzióhoz:

 

  • Muladhara/Gyökércsakra (gerinc alja, gát, végbél környéke; vörös színű): LAM/LANG
  • Swadisthana/Szakrálcsakra (medence által határolt altesti rész; narancs színű): VAM/VANG
  • Manipura/Napfonatcsakra (köldök feletti hasi rész; sárga): RAM/RANG
  • Anahata/Szívcsakra (mellkas közepe; smaragdzöld): JAM/JANG
  • Visuddhi/Torokcsakra (szegycsonttól fülig; kék): HAM/HANG
  • Ajne/Harmadikszemcsakra (szemöldökök között, homlok közepe; indigókék): AUM
  • Sahastrara/Koronacsakra (fejtető; világos lila): OGUM SZATJAM OM

 

MINDEN KAPCSOLATI OLDÁS ÉS A CSAKRAKIHÍVÁS MEGVÁSÁRLÁSAKOR AJÁNDÉKBA KAPOD A CSAKRAMEDITÁCIÓ RÖVIDEBB/HOSSZABB VÁLTOZATÁT.

 

Ez a hanganyag az indiai Egység Egyetemének terméke, kiadó: Oneness Music.